perjantai 10. lokakuuta 2014

Flunssaa, nälkää ja makeamietteitä

Tämä viikko on kulunut flunssan kourissa. Kärsin perjantaina kurkkukivusta ja lauantain aikana puhkesi sitten kunnon syysflunssa. Jossain kohtaa olin kokoajan flunssassa, mutta nyt en edes muista, koska viimeksi olen ollut näin kipeä. Kotona olo on ollut lievästi sanottuna tylsää, mutta rehellisyyden nimissä, en olisi kyllä töitä jaksanut. Enkä usko, että minusta juuri iloa olisi töissä ollutkaan, koska sen jälkeen, kun yskä tuli mukaan kuvioihin, on jokainen lyhytkin puhuminen aihettanut kunnon yskänpuuskat. Onneksi yöt olen saanut nukuttua hyvin, joskin unta on riittänyt myös päiväsaikaan.

Seuralaiset

Pääasiassa olen siis lojunut sängyssä nukkuen, lukien tai erinäisiä tv-sarjoja netistä tuijotellen, mutta aina kun voimat ovat hieman elpyneet, olen yrittänyt puuhastella jotain. Lähinnä tekemiset ovat olleet perinteisiä arkiaskareita: ruoanlaittoa, tiskikoneen tyhjennystä ja pyykinpesua. Muutaman kerran olen leiponut ja eilen vietin pari tuntia opiskelujen merkeissä. Onneksi taudin vuoksi missaamani luennot pystyi kuuntelemaan netistä, eli en jäänyt heti jälkeen :)

Kummallista tässä makoilussa on ollut se, että olen kokenut enemmän näläntunnetta kuin varmaan vuoteen. Tuntuu, että syömistarpeeni /-haluni on kyltymätön ja ottaa koville pitää ruokaväliä edes kolmessa tunnissa. Tämä varmasti johtuu osittain taudista, mutta yhtenä syynä ajattelen olevan projektini vähentää karkinsyöntiä.
Mistään herkkulakosta ei ole kyse, mutta olen pidempään halunnut vähentää karkinmussutusta ihan vain siksikin, että se on niin kallista. Lisäksi olen oppinut itsestäni, että mitä enemmän syön karkkia, sitä vaikeampi minun on syödä perusruokaa. Ja sitten taas käy helposti niin, että jossain kohtaa lopetan herkuttelun, enkä kuitenkaan lisää perusruokaa. Ja... noh, siitä ne ongelmat sitten taas alkavat.

Maanantain leipomiset ja todistus herkullisesta elämästä ;)

Näistä syistä johtuen tuskailen siis jatkuvan nälän lisäksi vaihtelevassa määrin jatkuvasta karkinhimosta. Sinänsä ajoitus vähentämiselle on hyvä, koska tauti on pitänyt poissa kaupoista ja houkutusten ääreltä. Eli jotain hyötyä tästäkin :)
Näissä mietteissä jatkan nyt perjantain tv-putkea. Salkkareiden jälkeen luvassa on Vain Elämää, josta siirrynkin sujuvasti Hjalliksen ja Veskun pariin.

Mukavaa Viikonloppua!

<3 Jen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti